Discurso de Lula da Silva (excerto)

___diegophc

quinta-feira, 18 de março de 2010

Historia De Un Amor - Nana Mouskouri


.
.
Ícone de canal
xiaochein
.
Written by Carlos Eleta Almaran in 1955. Also the theme song of the Mexican movie "Historia De Un Amor" starring Libertad Lamarque in the same year
.



La Historia de un amor lyricis
.
Ya no estás más a mi lado, corazón
En el alma solo tengo soledad
Y si ya no puedo verte
Porque Dios me hizo quererte
Para hacerme sufrir más
Siempre fuiste la razón de mi existir
Adorarte para mí fue religión
Y en tus besos yo encontraba
El calor que me brindaba
El amor, y la pasión
Es la historia de un amor
Como no hay otro igual
Que me hizo comprender
Todo el bien, todo el mal
Que le dio luz a mi vida
Apagándola después
Ay que vida tan obscura
Sin tu amor no viviré...
.
.
http://www.elyrics.net/read/l/luis-miguel-lyrics/la-historia-de-un-amor-lyrics.html
.
.
****
História dum amor - tradução do castelhano (espanhol) para português
.
Já não estás mais a meu lado, coração
Na alma só tenho saudade/solidão
E se já não posso ver-te
Porque Deus me fez querer-te/amar-te
Para fazer-me sofrer mais ?
Sempre foste a razão do meu viver/da minha vida
Adorar-te para mim foi uma religião/paixão
E nos teus beijos encontrava
O calor que me davam/brindavam o amor e a paixão.
É a história dum amor como não há outro (igual)
Que me fez compreender
todo o bem e todo o mal
Que iluminou/deu luz à minha vida
Apagando-la depois/seguidamente
Ai que vida tão escura/triste
Sem o teu amor não viverei ...
.
Tradução de Victor Nogueira





Historia de un Amor

From Wikipedia, the free encyclopedia

.
Historia de un Amor (Spanish for "a love story") is a song about a man's old love written by Panamanian songwriter Carlos Eleta Almaran. It was written after the death of his brother's wife. It is also in the soundtrack of a 1956 Mexican movie of the same name starring Libertad Lamarque. The song tells of a man's suffering after his love has disappeared. It may be interpreted that love is a story for a woman but it's just an episode for a man. It was sung or played by many artists: Julio Iglesias, Angelica Maria, Nana Mouskouri, George Dalaras, Perez Prado, Laura Fygi, Iva Zanicchi, Eydie Gormé & Trio Los Panchos, Pedro Infante, Dalida, Ana Gabriel, Luis Miguel, Lili Boniche, Los Tres Ases, etc. In the film "Visage" by Tsai Ming-liang it was sung by Laetitia Casta. It has also been heavily covered in Chinese, with at least 3 sets of lyrics.

See also

Sem comentários: